Η κριτική επιτροπή αποτελείται από καλλιτέχνες και αξιωματούχους του υπόγειου σιδηροδρόμου

Καλλιτέχνες της κλασικής μουσικής, του καμπαρέ, της όπερας, της μπλουζ, της ρέγκε, διεκδικούν μία θέση στους σταθμούς του μετρό από την Τάιμς Σκουέρ ως το Στάδιο των Γιάνκις

Μπορεί να μην είναι ισάξιοι του Μπρόντγουεϊ, όμως ακόμη και οι σταθμοί του υπόγειου σιδηροδρόμου δεν παύουν να είναι ένας αρκετά ενδιαφέρων χώρος προβολής για δεκάδες μουσικούς, οι οποίοι χθες Τρίτη πέρασαν από ακρόαση για μία “θέση” στο πολύβουο μετρό της Νέας Υόρκης.

Οι ακροάσεις, που συγκέντρωσαν μουσικούς της κλασικής μουσικής, του καμπαρέ, της όπερας, της μπλουζ, της ρέγκε, ακόμη και της μουσικής για κινούμενα σχέδια, φιλοξενούνται από τη Μητροπολιτική Αρχή Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΤΑ) της πόλης για την επιλογή των καλλιτεχνών στους οποίους θα επιτραπεί να παίζουν ελπίζοντας να εισπράττουν χρήματα σε σταθμούς του μετρό από την Τάιμς Σκουέρ ως το Στάδιο των Γιάνκις.

Η ακουστική του χώρου μπορεί να μην είναι η πλέον κατάλληλη και οι συνθήκες σαφώς δεν είναι οι καλύτερες, αλλά ο χώρος του υπόγειου σιδηροδρόμου δεν μπορεί να συγκριθεί με κανέναν άλλον, σύμφωνα με τις μαρτυρίες των φερέλπιδων μουσικών.

“Είναι ένας άμεσος σύνδεσμος με τις καθημερινές ζωές των ανθρώπων. Είναι ένας τρόπος να μοιραστούμε τη μουσική μας με τον κόσμο σε ένα πολύ απλό περιβάλλον και κατά κάποιον τρόπο να τους εκπλήσσουμε στην καθημερινότητά τους”, λέει ο 27χρονος Σεμπάστιαν Λόπεζ, που παίζει ακορντεόν και συμμετέχει σε ακρόαση μαζί με το συγκρότημά του της λάτιν, τους Yotoco.

Μία επιτροπή από καλλιτέχνες, αξιωματούχους του υπόγειου σιδηροδρόμου και άλλους κριτές αξιολογούν τους καλλιτέχνες με κριτήριο την ποιότητα και την καταλληλότητα του ρεπερτορίου τους, σύμφωνα με την MTA.

Η ίδια πηγή δήλωσε ότι από τους περίπου 70 μουσικούς ή συγκροτήματα που πέρασαν από ακρόαση, θα επιλεγεί το ένα τρίτο.

Ενώ στους μουσικούς επιτρέπεται να παίζουν στους σταθμούς του μετρό της πόλης αν ακολουθούν τον κανονισμό της MTA, αυτοί που προκρίνονται στην ακρόαση μπορούν να επιλέξουν το σημείο που επιθυμούν στον υπόγειο υπό την αιγίδα του προγράμματος Μουσική Κάτω από την Νέα Υόρκη της MTA.

“Είμαι ενθουσιασμένη επειδή θα μπορέσουμε να παρουσιαστούμε στο κοινό, να γνωρίσουμε νέους ανθρώπους και να βρούμε νέους χώρους για να παίξουμε”, λέει η 36χρονη Τζούντι Μινκόφ, η αρχηγός του Stiletta, ενός γυναικείου συγκροτήματος που ερμηνεύει a capella.

Οι Νεοϋορκέζοι έχουν το πλεονέκτημα να απολαμβάνουν καλή μουσική, λέει ο 35χρονος Γκρέγκορι Μόργκαν, ένας ντράμερ με το συγκρότημα της τζαζ Sunnyside Social Club.

Σύμφωνα με την MTA, κατά μέσον όρο τον υπόγειο χρησιμοποιούν καθημερινά 5,6 εκατομμύρια άνθρωποι.

“Ο κόσμος έχει ανάγκη από καλύτερο φαγητό και καλύτερη μουσική. Όταν τα έχεις και τα δύο αυτά, όλοι είναι ευχαριστημένοι”, λέει ο Μόργκαν.

Ο τζαζίστας Φρανκ Σίνιορ, ένας τυφλός μουσικός που περιμένει να περάσει από ακρόαση έχοντας στο πλευρό του τον σκύλο-συνοδό του, λέει ότι πάντα ήθελε να παίξει στον υπόγειο.

“Είναι ένας καλός τρόπος να μοιράσεις αγάπη, να μοιράσεις κάτι θετικό σε όλη την πόλη”, λέει ο 62χρονος.

Οπως εξηγούν οι μουσικοί, δεν μπορούν να υπολογίσουν τι χρήματα θα τους αποφέρει αυτό. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα Μουσική Κάτω Από τη Νέα Υόρκη είναι δωρεάν.

“Από την εμπειρία μου, παίζοντας μουσικό όργανο σε δημόσιο χώρο για να εισπράξω χρήματα, όσο λιγότερο σκέφτεσαι τα χρήματα, τόσο καλύτερα είναι”, λέει ο Μόργκαν.

“Απλώς βάζεις την καρδιά και την ψυχή σου σε αυτό που κάνεις και μακάρι ο κόσμος να ανταποκριθεί”.

Πηγή : http://www.protothema.gr